B2B en B2C salesopleidingen en -attitudes

De verkoper als meerwaarde voor elke klant

Verkopen is van alle tijden en toch. Technologie verandert het aankoopgedrag van klanten. Ze zijn op vandaag meer en beter geïnformeerd en verwachten van verkopers meer dan enkel een handtekeningenjager of informatieverstrekker. Vertrekkende vanuit de aankoopervaring (buyers experience) van je klanten reiken we inzichten, tools en technieken aan om jullie verkoop benadering naar een ander niveau te tillen. De verkoper als meerwaarde voor elke klant.

Maak een afspraak

Vragen die men ons stelt...

Hoe kunnen we de slaagpercentages van al de offertes die onze mensen maken verhogen?

Hoe kunnen we onze sales professonials ondersteunen zich beter te onderscheiden in onze (commodity) markt en zo een meerwaarde laten betekenen voor onze klanten?

Een groot deel van onze mensen werd aangeworven op basis van hun administratieve sterktes. We zitten in zo'n veranderende markt dat we hen graag willen ondersteunen om meer sales oriented te worden?

Belsessies begeleiden bij KBC

Cameleon begeleidt workshops waarbij ze de daad bij het woord voegen en klanten opbellen samen met de medewerkers. Dat werkt motiverend voor alle betrokkenen. De opdracht was het contact met de KBC-klanten te optimaliseren. Hoe kunnen we inspelen op zijn behoeften? Door de telefoon te nemen en een gesprek te voeren met de klant. De succesratio was heel hoog. De belsessies hebben geleid tot meer en kwalitatievere afspraken.

Van boxmoving naar solution/value selling

Een salesteam dat de markt meer vanuit value creation benadert, betekende voor interne sales teams van Bekaert een nieuwe uitdaging. In een internationaal programma geven we hen inzage in hun nieuwe rol en krijgen ze concrete handvaten waarmee ze hun accountmanagers beter kunnen ondersteunen en en meer waarde creëren voor hun klanten.

 

 

Fit4future - Sales Academy

Dyka PPS, actief in de bouw- en constructie markt wil zichzelf en haar salesteams futureproof maken. We zetten een academiestructuur op waarbij we elke verkoopmedewerker uitdagen om na te gaan waar en hoe hij meerwaarde kan bieden. De modulaire structuur biedt ons de flexibiliteit op vlak van inhouden en aanpak. Via een steering comité houden we de vinger aan de pols en kijken we naar meer dan enkel het deel ‘vaardigheden’.

Retail blijft detail

Door de digitalisering kan men het begrip openingsuren al praktisch bannen. Wat uiteraard invloed heeft op het koopgedrag van klanten. En toch, mensen kopen zeker nog in winkelpunten. De winkelverkoper die op vandaag nog meer bezig is met het rekken vullen, klanten eerder storend vindt en zijn producten niet breed genoeg kent, is eraan voor de moeite. Onze focus ligt op het kunnen inzichtelijk maken van de klant zijn aankoopproces en daarop gepast inspelen. Inlevingsvermogen en mensenkennis met een gezonde doelgerichtheid leveren resultaten op.

Maak een afspraakom je opleidingsbehoefte te bespreken