Communication training

Het "zender-ontvanger" model van Shannon en Weaver klopt niet meer, Watzlawick is dood en toch... In een tijd van 24/24 en 7/7 bereikbaar zijn is het belang van goede communicatie belangrijker dan ooit. Wij werpen het voor je voeten en maken het consumeerbaar, werkbaar.

We beloven geen wereldvrede, daar is Bono al mee bezig, maar we leggen wel enkele mechanismen bloot die je helpen om beter, effectiever en meer empathisch te communiceren.

Maak een afspraak

Vragen die men ons stelt...

Werken jullie ronde generieke attitude competenties zoals omgaan met dilemma's en procesmatig denken?

Hebben jullie ideeën om onze mensen met meer impact te helpen presenteren?

Hoe kunnen we werken aan een vertrouwenskader binnen onze teams en onderlinge feedback stimuleren?

Klantgerichtheid

Een speler in schakelmateriaal zette de One Minute Wizard in om alle helpdeskmedewerkers tips aan te reiken waarmee ze de klantenbeleving onmiddellijk konden verhogen. Geen theoretische uiteenzettingen, wel aansluitend bij hun werk. Zowel de bel- als mailvaardigheden werden aangepakt. De Wizard leverde nadien een nuttige matrix op van alle tips, gegroepeerd. Inspirerend en dadelijk bruikbaar, ook voor de leidinggevende. Tips die zo in een charter werden gegoten, tips voor structurele verbetering en meer persoonsafhankelijke.

Ambassadeurs

SMEG biedt technologie met stijl en verwacht dit ook van hun techniekers. Dagelijks zijn ze op de baan en vertegenwoordigen als geen ander het merk en de beleving ervan. Problemen die klanten hebben moeten ze dus niet alleen technisch oplossen. Bewust worden van de impact van hun communicatiestijl, hoe opkomen voor hun merk zonder zich persoonlijk aangevallen te voelen en de klant tevreden houden, horen daarbij. Onze aanpak: een interactieve video, gevolgd door een training met acteur in de showroom.

IT-specialisten empathie en assertiviteit

IT medewerkers beheersen de kunst om zaken te ontwikkelen die voldoen aan de laatste normen op vlak van technologie. Een mooi design, een intuïtief gebruik, toepasbaar op meerdere devices, … Oprecht geïnteresseerd zijn in de mens, hoe die in elkaar steekt en hoe daarmee om te gaan, zijn vaardigheden die onmiddellijk opbrengen. Dat sympathie en empathie niet hetzelfde zijn en dat enkel empathie niet altijd werkt krijgt de aandacht.

Liever assertiever

Securex is al jaren een trouwe partner waarmee we verschillende succesvolle trajecten mochten opstarten. Een er van is de training assertiviteit waar we dit zowel in hun open kalender als op maat aanbieden.

Een meer assertieve houding? Het is zeker aan te leren getuigen de deelnemers bij Securex. Een ingrijpende training die verder gaat dan enkel wat vraagstellingstechnieken. Hoe denk je en voel je bij bepaalde situaties en wat zegt dat over jouw wereldbeeld? Concrete oefeningen zetten de mensen aan het denken en helpen om bewust assertiever te reageren.

Maak een afspraakom je opleidingsbehoefte te bespreken