Salestraining in de huiskamer

Gepost op 09/05/2020 10:22 door Tommie Harnie

Elke ochtend voor dag en dauw opstaan om alles geregeld te krijgen klinkt op het eerste zicht als een vrij normale zin. Neem er de context van vandaag bij en het roept heel wat andere zaken op. Een constant gevoel van druk, onrust, storende factoren, afleidingen maken het niet evident. Zeker niet als je daar nog een snuifje ADHD bijneemt. Nochtans 'thuiswerken' is voor mij al jaren eerder regel dan uitzondering. Ik begreep zelf niet waarom je daar in een werkgever/werknemersrelatie dikwijls hard moest voor onderhandelen.

Focus, de aandacht bij iets houden, ervaar ik nu nòg meer als hard werken, op alle vlakken. Een gemiddelde doorwerktijd van 10 minuten is eerder uitzondering dan regel, ook bij het schrijven van dit artikel. Loslaten ken ik ondertussen (denk ik toch) en dat niemand echt schuld hierin heeft ook. Het zorgt enkel voor negatieve energie en is eerder contraproductief ;-).

Het goede nieuws? Ik sta hierin niet alleen. Puzzelen, afstemmen, loslaten, werken, zorgen ... multitasking overkomt ons allemaal. Het zorgt zeker voor verbinding, erkenning tussen ieder van ons als mens. Los van elke functie of rol die je opneemt. Is dat niet wat je in eerste instantie als verkoper moet doen? Verbinden met je klant, als mens. Wegblijven van aangeleerde en soms zo nietszeggende 'social talk'.

Daarom dat het mij ook oprecht blij heeft gemaakt dat ik dit tijdens een salestraining begin deze week in praktijk mocht zetten, kon ervaren en delen. Online uiteraard. Een aantal kleinmenselijke zaken van wat deelnemers:

  • Wendy, waarvoor het toch wat speciaal aanvoelde om een simulatie uit te voeren met dochter Anouk als toeschouwer.
  • Pieter's hond die, nu het baasje toch thuis was, ook wat meer aandacht wou.
  • Jordy, met pamperdienst instond voor de jongste telg. Een geluk dat geur geen bandbreedte vreet.
  • Dirk, met dochter, kat en beetje droefheid omdat zijn veertigjarige Werchter traditie onderbroken werd.

Dikke merci aan iedereen, fijn dat we deze online stappen kunnen zetten en mochten binnenbreken in ieders huiskamer. Ik heb jullie nog beter leren kennen en heb ervan genoten.

En het commerciële stuk?

Wel mocht je sales professionals hebben die willen bijleren, hun vaardigheden willen aanscherpen, zelfs van thuis uit. Spreek ons aan. Samen zoeken we zoals steeds naar de beste manier, afgestemd op jouw business. We blijven inzetten op concrete, praktische en goestinggevende sessies.

Dikke merci,

Tommie

#salestraining #verbinden #online Cameleon Business Training #salesacademy

Lees meer over: , ,
Deel deze pagina:

Dit artikel is geschreven door Tommie Harnie

Expertise: Sales (verkoop),communicatie en activerende werkvormen

Door deelnemers ervaren als: enthousiast, creatief, dwarsdenker

Tommie laat het etiket ADHD niet als een belemmering klinken, maar als een talent. Voordat je met je ogen kan knipperen heeft Tommie alweer een beter idee en ziet hij het helemaal voor zich hoe jouw medewerkers, jouw organisatie en jijzelf boven zichzelf kunnen uitgroeien. Tegen ADHD bestaat er een medicijn, tegen zijn meeslepend enthousiasme niet.
Tommie sleurt je mee in zijn turbulent denkproces en voordat je bekomen bent van de rollercoaster aan input, besef je dat je wakker wordt in een nieuwe organisatie waarin mensen met meer plezier zich inzetten voor de klant en voor uw organisatie.

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.