Belastingen aangenaam invullen: 5 tips

Gepost op 14/05/2019 12:20 door Tommie Harnie

"Met amper 5 tips, beloven we u, fijne lezer dat het invullen van uw belastingen zoveel aangenamer wordt voor u!"

  • "Amper 5". Meer heeft u niet nodig of durven we u er niet meer te geven? Vanuit de angst in overload te komen en u met keuzestress op te solferen, uw kans tot een mogelijke burn-out met x % te verhogen. Laat dat nu net hetgeen zijn waar we niet naartoe willen.
  • "Wij beloven u". Klinkt als een belofte, zeker in een periode van communies en "op-weg-naar-volwassenheidsfeesten". En volgens de algemene regels van het fatsoen, behoren we gedane belofte's na te komen. De vraag is hoeveel beloftes worden er gehouden of krijgen toch een andere invulling? Is het leven aan de durvers of heet dat dan weer er de kantjes vanaf lopen?
  • "Fijne lezer". Overkomt u een gevoel van onbehagen of klinkt het eerder egostrelend? Is het gepast elke lezer fijn te vinden en vindt u als lezer dit wel ok, zó aangesproken te worden? We laten het even in het midden voordat we belanden in een #-to debat.
  • "Aangenamer belastingen invullen". Tja, hier kunnen we verschillende richtingen mee uit. Moet alles aangenaam zijn? Kinderen leren toch dat rozegeur en maneschijn enkel on-line voorkomen? Moet het echt allemaal facebookleuk zijn en een tandpastaglimlach op ons gezicht toveren? Doen we voort met ganzenproperij of zetten we in op learnability? Misschien voelt u zich wel beledigd omdat we hiermee suggereren dat u zelf niet is staat bent iets voor uzelf aangenaam te maken. En moet dat dan wel?

Tja, taal, communicatie, we zijn er vol van... Gelukkig maar dat we mensen zijn en alles anders interpreteren, bekijken vanuit een eigen of voorgevormde bril. Dàt maakt het voor ons zo boeiend én uitdagend. Om u hierbij te helpen dit te ontwarren, valkuilen te benoemen en manieren te tonen voor goed en echt contact. Ongeacht de context.

Beloofd.

Deel deze pagina:

Dit artikel is geschreven door Tommie Harnie

Expertise: Sales (verkoop),communicatie en activerende werkvormen

Door deelnemers ervaren als: enthousiast, creatief, dwarsdenker

Tommie laat het etiket ADHD niet als een belemmering klinken, maar als een talent. Voordat je met je ogen kan knipperen heeft Tommie alweer een beter idee en ziet hij het helemaal voor zich hoe jouw medewerkers, jouw organisatie en jijzelf boven zichzelf kunnen uitgroeien. Tegen ADHD bestaat er een medicijn, tegen zijn meeslepend enthousiasme niet.
Tommie sleurt je mee in zijn turbulent denkproces en voordat je bekomen bent van de rollercoaster aan input, besef je dat je wakker wordt in een nieuwe organisatie waarin mensen met meer plezier zich inzetten voor de klant en voor uw organisatie.

Reageer op dit artikel

Wordt niet weergegeven op de website.